Pozorište je jedina umetnost koja angažuje sva naša čula, čije je sredstvo izraza ponašanje ljudi i koje se doživljava u zajednici sa drugima. Kroz posmatranje dramskih događaja, uočavamo dijalektičke principe u njihovom dešavanju, šetamo se kroz pozicije više perspektiva i osvetaljavamo istu stvar iz različitih uglova. Na taj način učimo da razumemo uzročno-posledične veze u događanjima i ljudskim postupcima, važnost okolnosti i situacije u kojoj se neko nalazi i koji određuju motive i načine ljudskog ponašanja. Osnova svake drame je krizni događaj, sa kojim se deca u ovom uzrastu, na pragu sazrevanja, sve ranije i sve češće suočavaju. U razvoju civilizacije ovi događaji su se obeležavali ritualima (koji čine i poreklo pozorišne umetnosti), veoma važnim događajima, ne samo za pojedinca već i za celu zajednicu. Danas su ovi procesi obeležavanja prelaska iz jedne životne faze u drugu zanemareni. Kroz obradu ovakvih tema, polaznici uče da nisu usamljeni u teškoćama i nepoznatim emocijama koje proces sazravanja izaziva, te da oni predstavljaju prirodan tok životnog rasta.
Mali pozorišni eksperti je dugoročan program podeljen u tematske i metodološke celine od po tri meseca. Susreti se održavaju jednom nedeljno u fiksnom (popodnevnom) terminu i traju oko 120 minuta. Svaka celina sastoji se iz 12 nastavnih i radioničarskih jedinica i svaka je posvećena jasnom i precizno definisanom cilju – razvoju kritičkom i kreativnom mišljenju i ohrabrivanju i osnaživanju deteta da iskaže svoje mišljenje. Program obuhvata i fakultativne posete pozorišnim predstavama prilagođenim uzrastu polaznika programa i primenama naučenog sa radionica na konkretnim primerima iz predstava.