Reč Origami potiče iz japanskog jezika i nastala je od reči ori (saviti) i kami (jedna od nekoliko reči za papir). Najjednostavnije rečeno – origami je veština savijanja lista papira ili kartona da bi se dobio željeni oblik/figura, pri čemu papir nije dozvoljeno seći ni lepiti.
Pored toga što je izvor zabave i uživanja, pruža brojne mogućnosti kreativnog dizajniranja, origami ima i mnogo drugih prednosti. Poslednjih godina nalazi primenu u raznim područijima, kao što su obrazovanje, razvojni i terapijski programi. U školama origami je prepoznat kao izuzetan obrazovni materijal sa mnogo mogućnosti. Pojedini nastavnici matematike koriste origami da bi obogatili lekcije iz geometrije, učenje razlomaka i veštine rešavanja matematičkih problema. Nastavnici ga takodje koriste i kao pomoć pri radu na maketama i modelima. Origami nalazi svoju primenu i u medicini i psihologiji.
Kada vežbamo origami, aktiviramo ce mozak, tj obe njegove hemisfere. Taktilne, motorne i vizuelne zone mozga su stimulisane, poboljšava se koordinacija oko-ruka, fina motorika, mišljenje, pažnja, razvijamo strpljenje, snalaženje u prostornim odnosima kao I mastu.
Kutak za Origami se održava jednom nedeljno u prostoru Artimatike, zakazivanje je obavezno kako bi se formirale uzrasne grupe.